II. Платформа для навчальних закладів

6. Огляд Microsoft Office 365

6.3. Робота з сайтом

Веб-сайти служби Microsoft Office 365 працюють на платформі SharePoint Online — хмарної служби, розміщеної на сервері корпорації Майкрософт. Замість того, щоб установлювати і розгортати Microsoft SharePoint Server 2010 на власних ресурсах, навчальні заклади тепер можуть просто підписатися на SharePoint Online, що входить до складу Office 365, і таким чином надати своїм співробітникам рішення корпоративного рівня для створення сайтів з метою спільного використання документів та інформації. У Microsoft Office 365 можна створювати як внутрішні, так і загальнодоступні сайти.

Переваги створення сайту у службі Microsoft Office 365:

  • не потрібно мати спеціальних знань;
  • можливість вибору кольорів і макета з готових шаблонів;
  • оновлення й публікування сайту можна виконувати самостійно;
  • можливість використовувати власне ім'я домену.

Створення підсайтів для сайту групи

Для кожного нового облікового запису Microsoft Office 365 з правами адміністратора автоматично створюється сайт групи https://ім'я_домену.sharepoint.com (він є також сімейством сайтів). Наприклад, після реєстрації в Microsoft Office 365 школи, яка має домен www.zaklad.ua, автоматично буде створено сайт https://zaklad.sharepoint.com. Щоб потрапити на нього, потрібно на домашній сторінці Office 365 облікового запису адміністратора клацнути посилання Сайт групи. Після цього адміністратор може створювати інші сайти груп, які стануть підрозділами головного сайту. Доступ до головного сайту групи і підсайтів можна налаштувати для всіх користувачів учбового закладу або лише для окремих з них.

Рівні доступу до сайту групи

Одна з основних переваг використання сайтів груп полягає у тому, що для всіх користувачів та груп можна налаштовувати відповідні рівні доступу до інформації. За умовчанням користувачам доступ до сайтів SharePoint у цілях безпеки не надається.

Відразу після створення сайту групи доступ до нього матиме лише користувач-адміністратор, і саме він має надати доступ до сайту іншим користувачам, для яких призначено поданий там вміст. Наприклад, якщо на сайті є розділи Для вчителів і Для учнів, то вчителі можуть мати доступ до обох з них, а учні — лише до розділу Для учнів.

У браузері Internet Explorer перейдіть на сторінку https://login.microsoftonline.com й увійдіть у систему під своїм обліковим записом Office 365. Клацніть посилання Сайт групи. Виконайте команду Дії сайту>Параметри сайту>Дозволи сайту і задайте права доступу до сайту.

Робота з сайтом групи

Користувачі сайту групи отримують можливість:

  • спільно працювати над документами;
  • використовувати календар;
  • відстежувати завдання;
  • брати участь в обговореннях.

Створення сайту користувача і блогу

Кожний користувач домену учбового закладу має змогу, клацнувши своє прізвище в правому верхньому куті екрана і вибравши команду Мій сайт, створити власний сайт і налаштувати спільний доступ до нього для інших користувачів.

Крім того, такий користувач може створити власний блог і вести його. Блоги можна використовувати як сайти груп, сайти новин, журнали, щоденники. Зазвичай блоги містять регулярні короткі записи, які відображаються у зворотному хронологічному порядку (спочатку відвідувач бачить повідомлення, що надійшли останніми). Блоги сприяють спілкуванню між відвідувачами сайту, оскільки ті мають можливість залишати коментарі до повідомлень.